Overzicht
Ons retourbeleid is 14 dagen geldig. Als er meer dan 14 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je helaas geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor retournering, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Ook moet het artikel in de originele verpakking zitten.
Sommige soorten producten kunnen niet worden geretourneerd. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. Ook accepteren we geen producten die intiem of hygiënisch van aard zijn, gevaarlijke materialen bevatten of brandbare vloeistoffen of gassen zijn.
Artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:
- Cadeaubonnen
- Downloadbare (software)producten
- Bepaalde gezondheids- en verzorgingsproducten
Om je retour te voltooien, hebben we een aankoopbewijs of factuur nodig.
Let op: Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.
Gedeeltelijke terugbetalingen
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts een gedeeltelijke terugbetaling wordt verleend:
- Boeken met duidelijke gebruikssporen
- Geopende cd’s, dvd’s, VHS-banden, software, videogames, cassettebandjes of vinylplaten
- Artikelen die niet in originele staat verkeren, beschadigd zijn of onderdelen missen om redenen die niet aan onze fout te wijten zijn
- Artikelen die meer dan 14 dagen na levering worden geretourneerd
Terugbetalingen
Zodra je retour is ontvangen en gecontroleerd, sturen we je een e-mail om te bevestigen dat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. We informeren je ook of je terugbetaling is goedgekeurd of afgewezen.
Indien goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en wordt het bedrag automatisch teruggestort op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode, binnen een aantal dagen.
Te late of ontbrekende terugbetalingen
Heb je nog geen terugbetaling ontvangen?
- Controleer eerst je bankrekening opnieuw.
- Neem vervolgens contact op met je creditcardmaatschappij – het kan even duren voordat je terugbetaling officieel is verwerkt.
- Neem contact op met je bank – vaak is er enige verwerkingstijd nodig voordat een terugbetaling zichtbaar is.
Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds geen terugbetaling ontvangen, neem dan contact met ons op via: info@etnicom.nl.
Afgeprijsde artikelen
Alleen artikelen met de reguliere prijs komen in aanmerking voor terugbetaling. Afgeprijsde artikelen kunnen niet worden terugbetaald.
Omruilen
We vervangen alleen artikelen als ze defect of beschadigd zijn. Als je een artikel wilt omruilen voor hetzelfde artikel, stuur dan een e-mail naar info@etnicom.nl en stuur het artikel naar: Muldersweg 4, 6532WZ Nijmegen.
Geschenken
Als het artikel als cadeau was gemarkeerd bij aankoop en rechtstreeks naar jou is verzonden, ontvang je een cadeaubon ter waarde van je retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt de cadeaubon naar je toegestuurd.
Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd bij aankoop, of als de gever het artikel eerst naar zichzelf heeft laten verzenden, storten we het bedrag terug aan de gever van het cadeau en zal deze dus op de hoogte zijn van je retour.
Retourzendingen
Om je product te retourneren, stuur je het op naar: Muldersweg 4, 6532WZ Nijmegen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de kosten voor retourzending in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.
Afhankelijk van je locatie kan de tijd die nodig is voor de omgeruilde producten om je te bereiken, variëren.
Voor duurdere artikelen raden we aan om een traceerbare verzendservice te gebruiken of verzendverzekering aan te schaffen. We kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde artikel ontvangen.
Hulp nodig?
Voor vragen over terugbetalingen en retourzendingen kun je contact met ons opnemen via: info@etnicom.nl